9 اردیبهشت 1403

باشگاه کشاورزان جوان

کانون روستازادگان سرزمین آفتاب

یارانه کشاورزان با سند دارشدن اراضی کشاورزی قطع نمی‌شود

رئیس سازمان امور اراضی کشاورزی گفت: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی دهک بندی افراد برای دریافت یارانه را تغییر نمی دهد و یارانه آنها قطع نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم رضا افلاطونی رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: طرح یک پارچه سازی با تاخیر طولانی مدت در مجلس اعلام وصول شده است و اکنون در حال کار کارشناسی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره اینکه آیا با صدور اسناد برای اراضی کشاورزی دهک بندی افراد برای دریافت یارانه تغییر میکند و یارانه آنها قطع خواهد شد یا اینکه مشمول مالیات می شوند، افزود: بر خلاف باوری که در این ارتباط میان کشاورزان شکل گرفته است و حتی باعث کاهش تقاضا برای صدور سند اراضی کشاورزی شده است؛ این موضوع واقعیت ندارد و شایعه ای بیش نیست.

رییس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی دهک بندی افراد برای دریافت یارانه را تغییر نمی دهد و یارانه آنها قطع نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی و این ادعا که برخی افراد دانه درشت در اراضی کشاورزی ساخت و ساز انجام داده اند؛ تصریح کرد: برای اجرای قانون جایگاه افراد تفاوتی ایجاد نمیکند.

وی با بیان اینکه تا به امروز 63 درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است گفت: امیداوریم که تا پایان شهریور 1403 کلیه اراضی کشاورزی رفع تداخل شود.

افلاطونی گفت: برای سند دار کردن اراضی کشاورزی نیز اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که تا قبل از شهریور 1401 و دولت دوازدهم تنها 4 درصد اراضی کشاورزی سند داشتند که اکنون 45 درصد اراضی کشاورزی سند دارند و بیش از 7 میلیون از اراضی کشاورزی کشور سند دار شده اند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: پایش هوشمند اراضی کشاورزی در 29 استان کشور در حال انجام است که امیداوریم تا دو ماه دیگر با همراهی وزارت ارتباطات در کلیه استان ها کشور پایش هوشمند داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه حوزه زمین باید متولی واحدی داشته باشد گفت:دستگاه های مختلفی در حوزه زمین مسئول هستند و مدیریت ها متعدد است به طوری که در حوزه تخلفات و تغییر کاربری های صورت گرفته در حوزه کوه دستگاه دیگری مسئول است.

About Author