26 اردیبهشت 1403

باشگاه کشاورزان جوان

کانون روستازادگان سرزمین آفتاب

گردشگری روستایی (6)

به هر حال مفهوم تروریسم کشاورزی را می توان در موقعی که بازدیدهایی از مکان های کشاورزی بدون توجه به انگیزه اولیه بازدیدکنندگان وجود داشته باشد،بکار برد.

بعضی مواقع می توان توریسم تاریخی و وراثتی را در انواع خاصی از توریسم کشاورزی طبقه بندی کرد،مانند توریسم هنری.

در چنین وضعیتی توریسم کشاورزی یک تجارت بزرگ می باشد و یا به طور بالقوه دارای آن می باشد.

بیش ترین شکل های توریسم را می توان به طور گسترده تر به صورت وجود توریسم کشاورزی که در آن معمولا شامل بازدید و یادگیری در خصوص فرهنگ و دیگر روش های زندگی تعریف کرد.در وضعیت کلی کلمه فرهنگ می تواند به معنی سابقه جامعه ای مشخص و دارای مشترکات عقاید (تعاملات) هنرها و چشم اندازها باشند.

در کارآفرینی فرهنگ را می توان به عنوان قدرتی در بسیاری از روش ها دید یعنی به عنوان خودآگاهی از زمینه و فرهنگ خود فرد،به عنوان منبعی از نوآوری ها و روشی برای تفکر و عمل و در شکلی از محصولات مرتبط با فرهنگ.

به هر حال مثال های زیادی از شکست ها در سرمایه های تجارت توریسم و مثال های بسیاری از تحول اجتماعی غیر قابل تحمل وجود دارد.

این نوع گردشگری اغلب برای توصیف تمامی فعالیت هایی به کار می رود که در نواحی روستایی انجام می شود (شامل فعالیت های فرهنگی مانند فستیوال ها،موزه ها،نمایشگاه های صنایع دستی،جاذبه ها،رخدادهای مهم فرهنگی،نمایش محصولات کشاورزی،آموزش فعالیت های گردشگری در مزرعه و اقامت در کمپ یا منزل کشاورزان)؛

اما ارائه تعریفی دقیق از این نوع گردشگری،بیشتر به محصولاتی مربوط است که به طور مستقیم از زمین کشاورزی به دست می آید و شامل اقامت و مزرعه،پمپ،منزل کشاورز،بازدیدهای آموزشی،وعده ی غذایی،فعالیت های تفریحی،فروش محصثولات و صنایع دستی بوده و در کل شامل مجموعه ی فعالیت های گردشگری در مزرعه می باشد که کشاورزان به همراهی خانواده های خود به گردشگران علاقمند خدمات ارائه می دهند.

این نوع گردشگری که اخیرا مرسوم شده،حالت آموزشی پیدا کرده است.بدین گونه که گردشگران برای فراگیری یک فعالیت کشاورزی مدتی را با خانواده ی کشاورز در مزرعه به سر می برند و به فراگیری فعالیت های کشاورزی مورد علاقه خود می پردازند،با این که مدتی را برای گذران تعطیلات در روستا یا مزرعه با خانواده کشاورز سپری کردند از محصولات  آن ها و اقامتگاه های آن ها استفاده می کنند.

نمونه ی بارز این نوع گردشگری در کشورهای استرالیا ،فنلاند،اتریش،هلند،سوئد،سوئیس،اسپانیا،فرانسه،ایالات های متحده ی آمریکا،آلمان،یونان و ایتالیا است که کشاورزان درآمدهای چشم گیری را از این طریق به دست می آورند.

به عنوان مثال در سیدنی استرالیا،28 درصد کشاورزان در مزارع به فعالیت های گردشگری مشغول هستندکه نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

ادامه دارد…

گردشگری روستایی (7)

About Author

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد