30 اردیبهشت 1403

باشگاه کشاورزان جوان

کانون روستازادگان سرزمین آفتاب

دعوت استاندار از گروههای جهادی برای مشارکت بیشتردرطرح تحول روستا

در نشست با مسئولان حلقه‌های میانی مردمی سازی تولید که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای عرضه محصولات نباید وابسته مکان بود.
وی با بیان اینکه تولیدات بدون نیاز به کارخانه امروز وجود دارد گفت: شما به واسطه تجربه تعاملات خود با مدیران باید روش‌های جدید خلق کنید.
نظری با اشاره به اینکه آمار جریان اقتصادی استان قابل قبول است، تاکید کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ موانع بخش خصوصی را بردارید، لذا وظیفه ما این است که مانع ایجاد نکنیم.
وی با اشاره به اینکه جهش تولید با رشد تولید متفاوت است، خاطرنشان کرد: برای این موضوع باید اتکا به بهره‌وری کنیم. مثلا ۳ تن برداشت گندم را به ۷ تن برسانیم و یا آبیاری محصولات را با روش جدید جایگزین کنیم. همچنین باید گفت احیای کارخانجات راکد یک بهره‌وری است.

ادامه داد: گروه‌های جهادی مقیم در روستا می‌توانند برای حل مسائل روستا در قالب ظرفیت مردمی نقشی مهم ایجاد کنند. بر این اساس؛ شناخت ظرفیت‌ها و احصای مشکلات روستا از خصوصیات گروه‌های مقیم در روستا است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه قنات‌های موجود در روستاهای استان را می‌توان توسط ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی احیا کرد، گفت: با همت گروه‌های جهادی و بسیج مردم می‌توان با ۱ همت اعتبار طی یک سال ۳ هزار قنات در خراسان رضوی را احیا کرد تا آب در روستاها جاری شود.

 

دعوت استاندار از گروههای جهادی برای مشارکت بیشتردرطرح تحول روستا (2)

About Author

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد